Сайт ВЧИТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ МОНАСТИРСЬКОЇ Н.М.

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 4
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Опис виховної системи класу

 

У Національній доктрині розвитку освіти України у XXI столітті відзначається, що «нове століття висуває до освіти нові вимоги». «Головна мета української системи освіти створити умови для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України, формувати покоління, здатні навчатися протягом життя, створювати й розвивати цінності громадянського суспільства». Тому визначаються нові вимоги і до вчителя-предметника і до класного керівника.

 

У Підгаєцькій гімназії працюю майже від початку її створення. Уже за плечима – один випуск гімназистів, і на сьогоднішній день – класний керівник  4(8) – Б класу. Виховна робота класного керівника – творча. Її успіх залежить від його педагогічної майстерності, знання індивідуальних особливостей своїх вихованців, виховних і педагогічних завдань колективу. Не відкидаючи випробувані ефективні шляхи роботи з дітьми, прагну створювати свою модель, за допомогою якої кожна дитина мала б можливості для повної самореалізації власних обдарувань, створення ситуації успіху під час навчально-виховного процесу та в житті. Ставлю перед собою мету  у своїй роботі з дітьми відповідно до Національної доктрини розвитку освіти України в XXI столітті, програми виховання всього навчального закладу, з урахуванням актуальних завдань, що стоять перед педагогічним колективом, і ситуації в колективі класу, міжособистісних взаєминах.

 

Мета виховної роботи – формування національно свії, духовно багатої особистості, здатної адаптуватися в сучасному світі.

 

 

Принципи діяльності класного керівника, які впроваджую у життя гімназистів:

гуманізація        цілісність           особистісна        суб’єкт –            

виховного                 ↓                   орієнтація          суб’єктна взаємодія

процесу                                                  ↓                                    ↓

     ↓

                                               Я (учень)

                                                      ↓

                                               Я і колектив

 

Виховна система навчального закладу охоплює навчальний процес, позаурочне життя учнів, їхні діяльність і спілкування за межами закладу, спрямована на забезпечення якнайповнішого всебічного розвитку особистості, формування її самостійності і відповідальності, громадянського становлення. Це можна порівняти з будинком. Для того щоб побудувати дім, потрібно, перш за все, вибрати місце і підготувати проект, в якому детально будуть враховані всі будівельні матеріали. Основою в будинку є фундамент, який має прослужити довго і не давати тріщини з часом. Потрібно звернути увагу на близькість інфраструктури - дуже важливим фактором є наявність поряд з майбутньою будівлею лікарні, школи, садочка, пошти, різних магазинів.

Модель виховної системи класу

Отже, виховна система класу – це організація життєдіяльності кожного школяра із урахуванням його індивідуально-психологічних особливостей і з метою формування духовно, морально і фізично-досконалої особистості, конкурентноспроможної людини, яка може адаптуватися в нелегкому суперечливому сучасному світі.

 

Основні завдання, які ставлю перед собою:

вивчення особистості учня, його інтересів;
створення оптимальних умов для формування кожної особистості;
організація індивідуальної, групової і колективної діяльності;
забезпечення і дотримання прав та обов’язків  учнів, охорона їхнього життя, здоров’я і безпеки в період навчального процесу;
координація зусиль педагогів, що впливають на становлення особистості учнів;
формування національно свії, духовно багатої особистості.

 

Цілісна виховна робота не можлива без взаємодії всього педагогічного

колективу. Тому свій план роботи і заходи погоджую із заступником директора з виховної роботи згідно з Методичними рекомендаціями щодо організації виховної роботи. Прислухаючися до порад педагога-організатора, залучаю до своєї роботи представників культури, , громадськості. (Додаток 1) Із учителями-предметниками спільно виробляються загальні педагогічні вимоги і підходи до учнів. Тісно співпрацюю з психологом, який координує вибір форм і методів організації індивідуальної та групової діяльності колективу. Також з бібліотекарем, медичним працівником. Залучаю батьків до участі у виховному процесі, що сприяє створенню психологічного й емоційного комфорту учня в стінах гімназії та за її межами (Додаток 2).

 

Від способів організації виховної роботи певною мірою залежить результат і взаємини «вчитель – учень». У своїй практиці використовую такі форми роботи: класні години, конкурси, конференції, вечори, вікторини, дискусії, свята, екскурсії, ігри, відеомандрівки, презентації, відеоролики.

 

Мої учні – активні дописувачі газети «Земля Підгаєцька», постійні учасники та переможці різноманітних конкурсів, наприклад, Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості, присвяченого Шевченківським дням; конкурсів, організованих Підгаєцькою районною бібліотекою для дітей, а саме виразне читання Шевченківських творів, «Найкращий читач року»; Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика; Національного молодіжного конкурсу епістолярного жанру «Уявіть себе деревом, що росте в лісі»; Міжнародного літературно-мистецького конкурсу «Життя – тобі» та ін.

( Додаток 3)

 

Сутність результативної мети полягає у прогнозуванні розвитку учня, формуванні інтелектуальної, високодуховної, моральної, патріотичної, естетично й фізично досконалої особистості. Саме такими особистостями  бачу своїх випускників.

 

А також  працюю і над своїм творчим пошуком. Це, наприклад, створення буклетів, презентацій, відеороликів, сайту, сценаріїв виховних годин та їх проведення,  дописи у районну газету «Земля Підгаєцька»,  участь у семінарах, методоб’єднаннях, концертах шкільного, районного та обласного рівнів.

 

«Учительська професія, - писав Сухомлинський, - це людинознавство, постійне, що не припиняється проникнення в складний духовний світ людини. Чудова риса - постійно відкривати в людині нове, дивуватися новому, бачити людину в процесі його становлення - один із тих коренів, які живлять покликання до педагогічної праці. Я твердо переконаний, що цей корінь закладається в людині ще в дитинстві й отроцтві, закладається й у родині, і в школі».

 

Давньогрецький філософ Сократ сказав: «У кожній людині сонце, тільки дайте йому світити». Я пишаюся тим, що це моє покликання, адже я – вчитель і класний керівник.

 

У зв’язку з подіями в Україні у всіх навчальних закладах на першому місці національно-патріотичне виховання. У серпні 2015 року Підгаєцькій гімназії, у якій я працюю, присвоїно звання загиблого героя АТО – М. Паславського.

 

Молімось вірячи!

Живімо, творячи добро!

Борімось, перемагаючи зло!

Надіймось, очікуючи змін!

Встане Вкраїна з колін!

 

Додатки

 

Додаток 1.

Тренінг проводить представник Районного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді 

 

 

Додаток 2

Перший урок

Вечорниці з батьками

Додаток 3

 

 

 

 

 

ВИХОВНІ ГОДИНИ

ПОЗАКЛАСНІ ЗАХОДИ 

ПРЕЗЕНТАЦІЇ

ФОТОГРАФІЇ

ОПИС ДОСВІДУ РОБОТИ З ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2025
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz